Sunday, September 13, 2009

JIN-NOTTI DIKRITIK..TAPI AKU NAK KORANG TENGOK

Assalamualaikum,
Cat nak ucapkan walaupun dah terlambat Selamat Menyambut Ramadhan dan Selamat Menyambut Syawal…Diam diam saja dah sebulan kita berpuasa dan mulallah sibuk nak beraya. Dihari mulia nanti jangan lupalah selepas sibuk beraya jenguk jenguklah tengok JIN-NOTTI terbitan KRU.

Filem nie ringan saja, boleh tahan kelakar la…tapi taklah berat sangat… memang adalah yang mengutuk tabahan para pengkritik filem yang tidak berapa setuju dengan beberapa benda yang berlaku dalam filem ini… tapi apa yang saya katakana ringankan otak anda untuk ringkaskan pemikiran itu…

Banyak unsur nasihat dalam bentuk kata kata, kelakuan dan penjelasan tersembunyi yang ada di dalam filem JIN-NOTTI ini. saya tak nak cerita tentang pelakon lain dengan wataknya, saya Cuma akan menceritakan apa yang saya cuba sampaikan melalui kelakuan saya di dalam file mini…

Jin Bara lakonan saya Cat Farish yang menonjolkan pusat sepanjang filem ini dikatakan melakukan perbuatan yang menjijikkan dan sememangnya itulah tujuan yang disuruh oleh Director saya, abg Zack.
Aurat lelaki dari atas pusat ke bawah lutut, pusat tu lah tempat Jin betendang dan busuk itu makanan jin…kan kan…kan dah sah kelihatan perangai jin saya.

Mawi dan Fara Fauzana menjadi teraju utama filem ini juga memberi impak yang baru dan membawa lakonan yang bagus. Sebagai pemerhati saya lihatkan mereka dapat memegang watak dengan baiknya dan kami di set pengambaran sama sama berkongsi ilmu ilmu yang ada.

Filem ini adalah filem yang unik dan patut dipuji kerana bukan senang industry perfileman kita nak dapatkan satu cerita yang tidak sama dengan filem filem yang ada. Bila ada yang mengatakan filem ini gagal sebelum tayangan menandakan bahawa dari pandangan mata seseorang ini dapat menentukan nasib sebuah filem hancurlah industry ini dan terimalah nasibnya beberapa tahun yang singkat ini.

Saya menyeru supaya semua pihak pihak yang menyokong perjuangan anak melayu supaya lebih sporting dan support produck ini. buah tangan yang bukan membebankan.

Jadi saya mengharapkan supaya support lah filem JIN-NOTTI

Cat Farish love yall….

6 comments:

anon said...

ntah lar Malaysia nie..tang transformers hari tu..siap Petronas yg sponsor..filem kita, ader org besar mcm tue nk taja..yg laen pun sm..asal nampak je filem MALAYSIA, ader je yg sopeknyer bnd tue..kalo filem luar..dgr tajuk dh puji melangit..xphm aku smp ble kita nk pegang pd stigma mcm nie lg..

arul_daniel_shah said...

nak salah kan sape lagi...
kita pemerhati bebas hnya mampu cakap jer..
kalau dari atas x jalan, xkan berlaku juga.. nak wat mcm ner..?? layan kan jela.. (sadis)

EL_putrihumaira said...

slmt berpose n slmt ari raya...

Anonymous said...

Dah tgk cite Jin notti..sape kate x besh..gle besh tau..2x tau tgk..suke tau cat dgn fara..menjadi btul..mmg besh..suke sgt..tp nak kutuk blh x? klakar tang mawi bwk kete..sbnr ye die bkn pndai bwk kan..he²..dose ja aku ni..tp Jin notti mmg besh gle..

-ida59-

Anonymous said...

Dah tgk cite Jin notti..sape kate x besh..gle besh tau..2x tau tgk..suke tau cat dgn fara..menjadi btul..mmg besh..suke sgt..tp nak kutuk blh x? klakar tang mawi bwk kete..sbnr ye die bkn pndai bwk kan..he²..dose ja aku ni..tp Jin notti mmg besh gle..

-ida59-

Anonymous said...

-ida59-
mawi xpandai bawak keta pon..
biar la die..
asalkan mawi totap ensem..!!
sayang MAWI..!!! hehe~

~http://bittaksshoppe09.blogspot.com