Wednesday, August 6, 2008

Terus perjuang irama hip hop - petikan dari hmetro.com.my





Namun, seperkara mengenai kumpulan yang di anggotai tiga pemuda dan seorang gadis ini, lagu nyanyian mereka lebih popular berbanding ahli kumpulan itu sendiri.


Antara lagu popular mereka, Papa Jahat Hanya seorang yang menonjol, Cat Farish yang pernah mencipta nama bersama kumpulan Ruffedge, sebelum me mahatkan nama sebagai komposer, penerbit album sete rusnya pelakon dan pengacara. Sementara Luqman Nur Hakim (DJ Sumo), Abdul Mutalib (Adeep) dan Farhana Razali (Ana), belum begitu menyerlah. Barangkali kekerapan Fabulous Cats menukar posisi vokalis wanitanya membuatkan mereka dilihat sebagai kumpulan bermasalah.


Mengakui permasalahan pasti berlaku pada artis ber kumpulan, Cat Farish berkata, penukaran anggota wanita tidak dilakukan secara melulu.“Penyanyi wanita kami sering berganti bukan kerana wujud masalah sesama anggota sebaliknya berhadapan masalah peribadi sehingga mereka tidak boleh memberi komitmen.


Alya misalnya seperti yang dimaklumkan sebelum ini sakit.“Memang benar untuk menyatukan idea setiap anggota juga ada kalanya boleh menimbulkan masalah kerana kecen derungan dan minat setiap individu berbeza-beza.“Melalui pengalaman lalu, Ruffedge juga pernah bertukar ahli. Jadi, bagi saya ia bukan perkara pelik jika berlaku dalam sesebuah kumpulan.“Pun begitu bagi Fabulous Cat, biasanya kami cuma mencari jalan penyelesaian untuk memastikan keputusan yang kami lakukan direstui setiap anggota.


“Melalui semangat setiakawan yang dipupuk, harap-harap Fabulous Cats mampu bertahan dengan anggota yang ada sekarang ini,” katanya.

No comments: